Administratieve lasten verlichten?

Abel ondersteunt jou door verschillende slimme oplossingen aan te bieden die de administratieve druk op je bedrijf verminderen. Hierdoor kun je je meer dan ooit richten op je kerntaken, zoals het leveren van hoogwaardige installaties en klanttevredenheid.

Abel maakt je administratieve proces eenvoudiger, efficiënter en minder tijdrovend. Van geautomatiseerde bestellingen tot overzichtelijke facturering en handige tools voor klantbeheer.

"Het Abel-lidmaatschap is onmisbaar om te overleven in de huidige, snel veranderende installatiebranche"

“Ik heb me in de afgelopen 28 jaar nooit ergens aangesloten, maar Abel is de uitzondering. Wil je de veranderingen in de branche overleven, heb je een stevig team nodig. Abel biedt ons extra houvast. Via ondersteuning in regelgeving, marketing en facturering besparen we enorme tijd en kosten.

Dankzij het lidmaatschap bespaar ik zo zelfs extra kantoorpersoneel. Bovendien zorgt Abel via hun inkoopkanaal voor betere kortingen bij A-merken, wat mijn concurrentiepositie als bedrijf versterkt. Onmisbaar.”

– Martin Koopman
Martin Koopman Installatietechniek

Jouw voordelen bij Abel op een rij

 

Voordeel 1

Koop centraal in via eenvoudig bestelproces

Altijd en overal toegang tot het centrale inkoopportaal van Abel

Via Abel heb je toegang tot een centraal bestelportaal, waarmee je eenvoudig producten bestelt bij diverse leveranciers. Dit betekent dat je niet meer hoeft te schakelen tussen verschillende inkoopkanalen, maar alles op één overzichtelijke plek kunt regelen.

Dit bespaart tijd en voorkomt fouten bij het verwerken van bestellingen. Bovendien worden de inkoopvoorwaarden collectief geregeld, wat zorgt voor transparantie, duidelijkheid​ én voordelige inkoopprijzen.

Ons strak ingeregelde betaalsysteem is een belangrijke reden voor leveranciers om samen te werken met Abel. De zekerheden die wij bieden, zorgen ervoor dat we extra goede prijsafspraken kunnen maken.

Voordeel 2

Je ontvangt wekelijkse verzamelfacturen in plaats van losse papieren

Minder tijd kwijt aan financieel beheer, meer overzicht én meer tijd voor installatiewerk

Een belangrijke manier waarop Abel jouw administratieve lasten vermindert, is door het gebruik van verzamelfacturen. In plaats van elke bestelling apart te factureren, ontvang je wekelijks een overzichtsfactuur. Dit geeft hen een helder overzicht van alle uitgaven in één document, waardoor de administratie veel eenvoudiger wordt. Hierdoor wordt niet alleen het financiële beheer makkelijker, maar blijft er voor jou ook meer tijd over voor andere taken.

We bieden ook nog altijd de optie voor het dagelijks ontvangen van losse facturen in ICF/XML formaat. Bovendien krijg je een betalingskorting van 2% op het netto totaalbedrag.

Voordeel 3

Ondersteuning bij contractbeheer en serviceabonnementen

Profiteer van minder kans op fouten met papierwerk, bouw betere klantrelaties

Abel biedt jou als installateur ook hulp bij het beheren van servicecontracten en abonnementen voor particulieren. Dit omvat zowel de administratie van de contracten zelf als het monitoren van onderhoudsafspraken en facturatie.

Doordat we dit proces automatiseren, wordt de kans op (menselijke) fouten zeer sterk verminderd en kan jij jouw klanten efficiënter bedienen. En dat betekent minder gedoe met papierwerk​ en vooral: meer tijd voor het bouwen van je klantrelaties.

Voordeel 4

Efficiëntie door slimme tools en overzicht

De juiste tools op het juiste moment, altijd tot je beschikking

Met onze slimme oplossingen beheer jij op eenvoudige wijze je administratie en profiteer je tegelijkertijd van betere condities en ondersteuning. Of het nu gaat om bestellingen, facturen of servicecontracten: alles met als doel jouw werkdruk te verlagen en je efficiëntie te vergroten.

Voordeel 5

Ontvang maandelijkse omzetgegevens van leveranciers en maximaliseer je bonussen

Abel bezorgt je periodiek rapportages en geeft advies zodat jouw bonussen zo groot mogelijk zijn

Wij bezorgen je maandelijks de omzetgegevens van je leveranciers. Zo kun je zelf bepalen hoeveel omzet je wil onderbrengen bij de diverse grossiers van Abel, bijvoorbeeld om zo je grossiersbonus te maximaliseren. Wij ondersteunen je desgewenst in het maken van keuzes uit het kernassortiment, om jouw bonus verder te verbeteren.

Administratieve ondersteuning via Abel betekent meer tijd voor installatiewerk en het bouwen van klantrelaties

Door de administratieve processen te stroomlijnen, kunnen installateurs hun focus verleggen van administratie naar groei en innovatie. Abel Installatie biedt niet alleen praktische tools en systemen, maar ook ondersteuning en advies, zodat elk lid optimaal gebruik kan maken van de mogelijkheden. Dit resulteert in minder stress en meer tijd om te besteden aan klanten en bedrijfsontwikkeling.

Zo creëer je meer tijd en ruimte om je bedrijf te laten groeien, terwijl jij weet dat je administratie altijd tot in de puntjes geregeld is.

 

 

Eerst proberen? Ontvang gratis onze inkoopanalyse van jouw situatie tijdens een vrijblijvende kennismaking

Tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek bespreken wij jouw situatie en inventariseren we je huidige processen. Ook kunnen we een vrijblijvende inkoopanalyse maken, zodat je direct ziet hoeveel je op jaarbasis kunt besparen. Wel zo handig, toch?

Welke services u ook afneemt als lid van Abel Installatie, de administratieve processen zijn altijd goed geregeld.
Maarten van Duin
Manager duurzaamheid

Gerelateerde diensten

Wil je meer diensten zien? Ontdek dan de gerelateerde diensten hieronder of ga naar het overzicht van alle diensten.

Ook lid van Abel worden en gebruik maken van de voordelen? Plan een adviesgesprek!
Test