Rondleiding op een statig schip
Op donderdag 7 juli organiseerden we de Ledendag 2022. Vele leden van Abel ontmoetten elkaar eindelijk weer in het echt op de SS Rotterdam. Alle bezoekers kregen vooraf een rondleiding langs de bijzondere plekken en (installatie) technieken van dit statige schip.
Klinkende cijfers en een toegenomen ledenaantal
Daarna volgde de formele vergadering. Marc Bieleveldt, sinds 2021 voorzitter van het bestuur, vatte samen hoe goed zowel de coöperatie als de branche er voor staat. Ondanks alle uitdagingen op het gebied van prijzen en beschikbaarheid van materialen, lukte het ook in het vorige jaar weer om tot klinkende cijfers te komen. Het ledenaantal nam opnieuw toe, terwijl de gemiddelde inkoopwaarde per lid met ruim 10% steeg. De collectieve inkoopwaarde steeg tot ruim 115 miljoen. Voor de leden resulteerde dat wederom in aanzienlijke bonussen en dividenduitkeringen, en ook de reserves van de coöperatie konden worden aangevuld.
Digitalisering: 'Slimme KPI'-project
In de presentaties die volgden, werd uiteengezet hoe Abel een rol kan spelen in de ondersteuning van leden. Eén van de zaken waar volop op wordt ingezet, is digitalisering. Door calculatie- en offertetrajecten te vereenvoudigen kunnen we veel tijd besparen voor leden. Dankzij services om bijvoorbeeld warmtepompen, zonnepanelen en cv-ketels op afstand te monitoren wordt het makkelijker om de dienstverlening te verbeteren, met minder handjes. En met het ‘Slimme KPI’-project helpen we leden concreet op weg op het gebied van efficiënte bedrijfsvoering én milieu verantwoord ondernemen.
Verdere ambities:
- Omzetgroei naar 150 miljoen Euro
- Verdere groei van het aantal leden
- Bijdragen aan de switch naar duurzaam (warmtepompen, PV-panelen en e-mobility)
- Leden zo structureel mogelijk ondersteunen in hun dagelijkse business
Speerpunten Abel Service
Leden van Abel kunnen beroep doen op Abel Service, voor diverse vormen van ondersteuning. De abonnementsconcepten, waarbij leden het volledige beheer van bijvoorbeeld CV-onderhoudscontracten aan Abel kunnen overlaten, is hier een van de oudste voorbeelden van. Maar Abel biedt ondersteuning op veel meer vlakken. Accountmanager Santino Scherpenborg zette in zijn presentatie enkele voorbeelden uiteen. Zo maken veel leden gebruik van de websiteservice, waarbij Abel zorgt voor het bouwen en onderhouden van moderne websitse. Momenteel is dit niet zozeer nodig om klanten te werven, maar wel om te dienen als visitekaartje voor potentiële medewerkers. Verder kunnen alle soorten marketing- en reclamemiddelen voordelig worden besteld via Abel, en worden diensten en documentatie ontwikkeld om makkelijk aan de slag te kunnen met laadpalen.
Ben je geen lid, maar wel benieuwd naar alle feiten en cijfers?
Neem voor meer informatie contact op met één van onze bedrijfsadviseurs Edwin Vermeulen (edwin@abelinstallatie.nl) of Santino Scherpenborg (santino@abelinstallatie.nl). Zij vertellen je graag alles over de meerwaarde van Abel Installatie voor installatiebedrijven.
Gerelateerde evenementen
Wil je meer evenementen zien? Ontdek dan de gerelateerde evenementen hieronder of ga naar het overzicht van alle evenementen.