16 maart 2018

De ThermoTruck is onderweg!


Showroom met totaalconcept voor energiebesparing op 15 vierkante meter

Veel Nederlandse huishoudens wíllen wel energie besparen, maar zijn nog onvoldoende bekend met de duurzame mogelijkheden. Om extra kennis te verspreiden heeft ThermoNoord, kerngrossier van Abel Installatie, de ThermoTruck in het leven geroepen. Met een rijdende showroom toeren klimaatspecialisten door heel Nederland om duurzame concepten inzichtelijk te maken. 

Henno Westerink - ThermoNoord

Henno Westerink – Commercieel manager ThermoNoord

Grote mate van onbekendheid

Consumenten kiezen vanuit milieu- en kosten-overwegingen steeds vaker voor duurzaam. Ook Henno Westerink, commercieel manager van ThermoNoord, merkt deze duurzame transitie op. Toch is er volgens hem nog veel winst te behalen: “Iedereen wil zo min mogelijk op de verbruiksmeter. Maar de meeste consumenten verdiepen zich pas in de materie als ze gaan verhuizen of bouwen. Door tijdgebrek en verkeerde budgettering is het begrijpelijk dat er niet altijd de juiste keuzes gemaakt worden. Om de installateur in het lastige verkoopproces te ondersteunen, bieden we trainingen en opleidingen aan. En met onze ThermoTruck brengen we onze kennis over klimaatproducten naar consumenten en installateurs toe.”

Kennis op locatie

De ThermoTruck blijkt na een klein half jaar een daverend succes: er wordt al aan uitbreiding gedacht. Henno Westerink: “We kunnen onze duurzame concepten eenvoudig tonen op beurzen en introductiedagen die we met onze relaties organiseren. Met klimaatconcepten gericht op ventileren en verwarmen presenteren onze klimaatspecialisten op vijftien vierkante meter een totaalconcept voor energiebesparing. We tonen daarmee ook de gespecialiseerde kennis die we in huis hebben en onze persoonlijke aanpak. We zijn immers geen prijsvechters, maar leggen de focus op kwaliteit en aandacht.”

Samen verduurzamen

Met ruim 60 vestigingen en vele klimaatspecialisten verspreid over heel Nederland, zit ThermoNoord sowieso dicht op de installateur. Efficiënt samenwerken is volgens Westerink dé manier om het kennisgebrek bij consumenten weg te nemen: “Hoe meer kennis er bij de consument aanwezig is, hoe sneller de duurzame transitie zich uitrolt. Bovendien krijgt de consument inzicht in wat de investering hen oplevert. We zijn op de goede weg, maar moeten samen blijven investeren.”

ThermoNoord biedt de ThermoTruck – inclusief een klimaatspecialist – op aanvraag aan installateurs aan.

Wilt u met uw installatiebedrijf bijvoorbeeld een lokale Duurzaamheidsdag organiseren, dan kunt u een ThermoTruck aanvragen via info@thermonoord.nl.

Gerelateerd nieuws


1 mei 2022
Rexel: “samen zorgen dat installateurs succesvol zijn”
5 januari 2022
Liever duurzaam groeien, dan zo snel mogelijk
21 september 2021
Wasco voorkeursleverancier voor aircosystemen