25 februari 2017

De eerste reacties na zes maanden Abel&co


Zes maanden geleden stapten we over van gasned.nl naar een volledig nieuwe naam en website: Abel&co. Deze naam voldeed aan onze voorwaarden: hij is makkelijk te onthouden, wekt vertrouwen en roept – in tegenstelling tot ‘GasNed’ – geen ongewenste associaties op. De nieuwe website moest bovendien bijdragen aan een hoger bereik, betere profilering van leden en meer leads. Wat zijn de resultaten en bevindingen tot nu toe? We vroegen in verschillende hoeken om een reactie.

 Jan Verriet
Onafhankelijke voorzitter
van GasNed Inkoop

Jan Verriet voerde directie binnen verschillende coöperaties en inkooporganisaties. Sinds ongeveer vijf jaar is hij onafhankelijk voorzitter van GasNed Inkoop.

“Als collectief heeft GasNed Inkoop zich erg goed ontwikkeld”, aldus de voorzitter. “We zijn van 110 leden gegroeid naar 180 leden. En de omzet passeert dit jaar de 60 miljoen, wat meer dan een verdubbeling is ten opzichte van vijf jaar geleden. Door ons te richten op de activiteiten van ondernemers en dit betrouwbaar, duidelijk en helder te doen, neemt het vertrouwen van de ondernemers in de organisatie alsmaar toe. Een sterke, betrouwbare naam kan daar een belangrijke bijdrage aan leveren.”

De heer Verriet beschouwde GasNed vanuit de inkoopkant altijd als een betrouwbare naam. Maar verkooptechnisch vormde het een belemmering en dekte het de lading niet meer. “GasNed bood niet alleen gasgerelateerde producten meer, maar ook tal van andere producten en diensten. Het is daarom positief dat er een naam gevonden is die breder geïnterpreteerd kan worden. De naam Abel moest even landen bij me, maar bleek na een korte online zoektocht te staan voor bekwaamheid en betrouwbaarheid. Dat past natuurlijk perfect. Daarbij vind ik ‘&co’ een unieke vondst om de betrokkenheid van alle installatiebedrijven achter de organisatie te benoemen. Ik heb dan ook hoge verwachtingen van deze naam. De introductie is bovendien uitstekend aangepakt. Als de naam even gedegen verder wordt uitgerold, vertrouw ik er op dat er goede dingen uit gaan komen.”

 

Rob Lasschuit 
Eigenaar/directeur
Loodgietersbedrijf Gebr. Grapendaal

Rob Lasschuit is eigenaar/directeur van Loodgietersbedrijf Gebr. Grapendaal. Met een team van 10 personeelsleden bedient hij klanten in Haarlem en omstreken. Sinds ruim zes jaar is zijn bedrijf lid van GasNed.

“Wij zijn lid vanwege het inkoopgemak en de financiële voordelen. Het is ook mooi dat we samen nieuwe producten ontwikkelen en dat we online beter vindbaar zijn”, vertelt Rob Lasschuit. “Onderhandelen over inkoopprijzen doet GasNed voor me, dus ik heb meer tijd voor mijn core business. Met de ouderwetse naam GasNed had ik niet zoveel, die dekte  de lading allang niet meer. De naam Abel&co heeft denk ik nog even tijd nodig om te groeien. Wel zie je dat de nieuwe website zijn werk doet. Die is goed vindbaar via Google; ik hoorde al van diverse klanten dat ze mij vonden via www.abelenco.nl. Ik denk dat de organisatie onder deze naam een goede toekomst tegemoet kan gaan.”

 

Wolf Nathan
CEO Nathan

Nathan is geautoriseerd fabrieksagent en importeur van A-merken op het gebied van duurzame klimaattechniek. Het bedrijf werkt al sinds 2002 nauw samen met GasNed.

 

Eigenaar Wolf Nathan is vanaf dag één betrokken bij de processen tussen zijn bedrijf en GasNed. “De samenwerking heeft ons veel opgeleverd: het is een actieve club waar je goed mee kunt sparren. De zaken zijn altijd goed uitgedacht, wat steevast tot successen heeft geleid.” Dat de naam GasNed moet wijken vindt de ondernemer niet meer dan logisch: “Die naam doet de club tekort, samen met de leden hebben zij zoveel meer te bieden. De markt heeft behoefte aan duurzame en energiezuinige oplossingen. En aan kennis, professionaliteit en een persoonlijke touch. De naam Abel&co leent zich daar goed voor. Het staat voor mij voor openheid, vriendelijkheid en vooral samenwerking. Je kunt het niet alleen, ook Abel niet. In dat opzicht is de naam echt perfect.”

 

De cijfers achter www.abelenco.nl

Ons nieuwe online platform vervangt gasned.nl, bespaarinstallateur.nl en de twee afzonderlijke kenniscentra. De hoofddoelstelling: het genereren van meer leads voor leden, door meer mensen te helpen in hun online zoektocht naar maximaal woon- en werkcomfort.

Het totale aantal bezoekers ten opzichte van de laatste maanden van 2015 is gestegen met ruim 60%. De focus ligt nu op het verkrijgen van nóg meer concrete contactverzoeken van bezoekers:

  • E-commerce; consumenten kunnen binnenkort gericht advies ‘bestellen’ over installatieproducten en aanverwante artikelen\
  • Er komt een keuzehulp; in 3 stappen antwoord of contact met een installateur in de buurt
  • Uitbreiding kennisbank; meer informatie over o.a. prijzen en service, die het beslissingsproces positief beïnvloeden
  • Gratis kennis; in ruil voor hun e-mailadres kunnen bezoekers handige tips downloaden

 

Enkele cijfers over de laatste maanden van 2016:

  • De website werd gemiddeld 78.444 keer per maand bezocht
  • Hiervan waren 67.525 bezoekers helemaal nieuw
  • 851 personen hebben via de website contact gezocht met installateurs
  • 287 personen hebben contact gezocht voor vragen of opmerkingen

 

Gerelateerd nieuws


8 maart 2024
In 3 stappen op weg naar volledig elektrische wagenparken
8 maart 2024
Abel maakt ondernemen rendabel
13 oktober 2023
2030 aan de horizon