26 oktober 2018

Klanten vinden en binden via het web


Eén van de services van Abel Installatie is het vinden van potentiële klanten voor aangesloten installatiebedrijven. Aangezien de gemiddelde consument dagelijks urenlang online is, investeren we steeds meer in online marketing, in plaats van in traditionele communicatiemiddelen. Met succes: onze consumentgerichte website ‘Abel&co’ behaalt iedere maand een bezoekersaantal dat oploopt tot 73.000, mede dankzij het werk van Fingerspitz en Brix.team. Deze gespecialiseerde bureaus slaan al jarenlang onder onze regie de handen ineen, met als doel: Abel&co bovenaan in de zoekresultaten krijgen, zodat klanten en prospects uitkomen bij onze leden. 

Tessa de Kok is Online Marketeer bij Fingerspitz, dé specialist op het gebied van online marketing. Ze weet als geen ander dat het een vak apart is. “Websitebezoekers komen niet vanzelf. Daar heb je een weloverwogen strategie voor nodig”, stelt Tessa. “Het kost niet alleen veel tijd om de juiste content te maken; pagina’s moeten ook goed vindbaar zijn in zoekmachines. Ik onderzoek samen met mijn team waar de doelgroep van Abel Installatie online op zoekt. Aan de hand daarvan ontwikkel ik onder andere online advertenties en een contentplanning waar Brix.team mee aan de slag kan. Samen gaan we voor het beste zoekresultaat in Google.”

Complex vakgebied

Naast de juiste zoekwoorden gebruikt Google meer dan 200 andere factoren in haar algoritme die van invloed zijn op de online ranking in de zoekmachine. “Google kijkt niet alleen naar de content, maar ook naar de techniek en de autoriteit van de website. Aan welke factoren de zoekmachine haar voorkeur geeft, is een proces dat altijd in beweging is. Dit maakt online marketing een complex vakgebied. Wat vandaag goed is, kan volgende week alweer achterhaald zijn.”

Conversie optimalisatie

Als bezoekers eenmaal op de website zijn, ‘begeleidt’ Tessa de Kok ze verder in hun zoektocht door middel van ‘conversie optimalisatie’. “Samen met de webdeveloper ga ik regelmatig op zoek naar verbeterslagen die voor een hogere gebruiksvriendelijkheid, een hogere conversie en dus meer aanvragen zorgen. Bij Fingerspitz blijven we door middel van gezamenlijke kennissessies continu op de hoogte van nieuwe online marketingtrends. Daarnaast hebben we een development team dat innovatieve oplossingen bedenkt, zodat we nog slimmer en efficiënter kunnen werken. Zo worden er regelmatig nieuwe tools ontwikkeld.”


Doby-Jim Stalder, Eigenaar Brix.team

Brix.team is het marketing- en communicatiebureau dat Abel Installatie helpt met het creëren van effectieve content. Eigenaar Doby-Jim Stalder en zijn collega’s schakelen wekelijks met Abel en Fingerspitz en vertalen doelstellingen naar klantgerichte verhalen in woord en beeld. “Wij verzorgen content conform de wensen van Abel en de richtlijnen van Fingerspitz”, aldus Doby-Jim. “Daarbij verliezen we nooit de lezer uit het oog. Niemand wordt blij van een webpagina die enkel geschreven is voor Google. Daarom besteden we veel aandacht aan relevantie en leesbaarheid. De pagina’s die we verzorgen, geven antwoord op vragen van webbezoekers en zijn tegelijkertijd een visitekaartje van Abel Installatie. De eerste indruk moet perfect zijn, om van de toevallige webbezoeker een kopende klant te maken. Dat is minstens zo belangrijk als webpagina’s maken die Google bestempelt als ‘relevant’ op basis van de gebruikte zoekwoorden. Dat maakt contentcreatie ontzettend uitdagend. Maar samen met Abel Installatie en Fingerspitz lukt het ons steeds weer om meer websitebezoekers aan Abel&co te binden.”


Zelf marketingondersteuning nodig? Een nieuwe website, huisstijldrukwerk, advertenties en meer: als lid van Abel Installatie heeft u één contactpersoon die alle reclame-uitingen voor u regelt.

Meer informatie over onze webservice voor leden? Neem contact op met Bente Knulst via 013-5810859.

Gerelateerd nieuws


8 maart 2024
In 3 stappen op weg naar volledig elektrische wagenparken
8 maart 2024
Abel maakt ondernemen rendabel
13 oktober 2023
2030 aan de horizon