19 maart 2018

Ook online uw concurrentie verslaan? Abel zet u op de kaart


Nu de economie weer op volle toeren draait, hebben installateurs hun handen vol aan talloze projecten. Marketing verdwijnt hierdoor al snel onderaan de stapel. Toch is investeren in online vindbaarheid altijd verstandig: zo weten klanten uw producten en diensten direct te vinden. Met onze website- en webshopsservice bieden wij het ideale alternatief voor onze leden.

Bente Knulst – Marketing & Sales Abel Installatie: “Met een professionele, actuele webomgeving kan de installateur zich optimaal onderscheiden van de concurrentie. Dat vergt echter wel de nodige inspanning. Om onze leden te ontzorgen, bouwen, en onderhouden wij voor veel van hen volledige websites. Ook is het mogelijk een webshop af te nemen, al dan niet gekoppeld aan een website. In deze online showroom krijgen geïnteresseerden sneller inzicht in het assortiment en de prijzen, inclusief montage. De webshop neemt het offertetraject voor een groot gedeelte over en wij zorgen dat de producten en de bijbehorende prijzen altijd actueel zijn. Hierdoor weet de klant waar hij aan toe is en bespaart de installateur tijd en geld. Bij andere partijen kost dit webpakket al snel 30.000 euro, bij Abel slechts een fractie van dit bedrag.”

Coen Oostelbos – Eigenaar van Oostelbos Installatietechniek BV uit Tilburg

Oostelbos Installatietechniek is al ruim 80 jaar een vertrouwde en professionele totaalinstallateur. Hij ging met Abel in zee voor een inmiddels succesvolle website, een nieuwe webshop en een samenwerking met Klantenvertellen.nl. 

“Samen met Abel stapte ik in een pilottraject rondom webshops. Dankzij hen heb ik een volledige webshop waar ik klanten naar kan verwijzen en die goed gevonden wordt in Google. Daardoor is mijn site nu een commercieel vliegwiel in plaats van een statisch visitekaartje. Klanten kijken rond in het assortiment, klikken door de nodige productinformatie en krijgen een prijsindicatie. Vervolgens komen ze bij mij terecht voor het maatwerk, de exacte prijsaanbieding en de uiteindelijke aankoop. Ik verkoop nog niks direct online, maar het genereert enorm veel traffic. De webshop is vooral een kenniscentrum waar mensen zich volledig kunnen oriënteren. Als ze vervolgens contact opnemen met specifieke wensen, weet ik dat ik met serieus geïnteresseerden te maken heb.”

“De webshop zelf onderhouden is niet nodig; ook die zorg neemt Abel tegen een betaalbare prijs op zich. Om extra traffic te genereren en steeds interactiever te werken, maak ik via Abel gebruik van het klantbeoordelingssysteem Klantenvertellen.nl. Een installateur beoordelen is niet zo gebruikelijk als het beoordelen van een hotel. Toch leeft het in onze branche en heb ik al ruim 130 beoordelingen ontvangen. Je stelt je kwetsbaar op, maar je leert van de mening van anderen en krijgt er veel traffic voor terug.”

René Starke – Eigenaar van Starke Installatietechniek uit Balkbrug

Waar René Starke in 2001 met weinig ervaring een bedrijf op poten zette, is hij inmiddels een volwaardige totaalinstallateur die op alle fronten up-to-date wil blijven. Starke kijkt daarom uit naar zijn nieuwe website en toekomstige webshop, gerealiseerd door Abel.

“Met statische webpagina’s en verouderde content maak je naar mijn mening een negatieve eerste indruk. Als bedrijf wil je op allerlei manieren professionaliteit uitstralen; daar is je website een belangrijk onderdeel van. Ik wil een moderne site die te allen tijde up-to-date is en waar ik klanten trots naartoe verwijs. En die duidelijk maakt wie wij zijn, wat we doen en waar we voor staan.”

“Abel realiseert niet alleen een betaalbare, professionele website, maar plaatst er straks ook actuele content op. Een website hebben is niet zo moeilijk, het onderhouden ervan wel. We hebben het een tijd zelf geprobeerd, maar dat was technisch en praktisch geen doen. Als Abel-lid spaar ik marketingbudget op, waar ik nu optimaal gebruik van maak. Abel is gespecialiseerd in het bouwen van websites voor installatiebedrijven. Waarom zouden we daar als Abel-leden niet van profiteren? Bovendien weten zij als geen ander wat er in onze branche speelt en spreken ze dus dezelfde taal. Een gekoppelde webshop is uiteindelijk mijn doel, maar ik begin bij de eerste stap. Daarmee hoop ik op een stukje extra positiviteit bij klanten waardoor ze voor ons blijven kiezen en niet overstappen naar een ander.”

Gerelateerd nieuws


30 september 2022
Jaap Laureijs verlaat de coöperatie na ruim 18 jaar. En toch ook niet.
15 september 2022
"De kracht van het collectief is de basis voor succes"
20 augustus 2022
Efficiënter ondernemen dankzij KPI's