28 juni 2021

Verbeter uw serviceniveau, verlaag uw kosten


De backoffice is een onmisbaar managementsysteem voor iedereen met een laadstation. Vaak denken elektrische rijders dat het alleen nodig is voor de verrekening van stroomkosten. Niets is minder waar, aldus Robbin Becker, E-mobility Manager bij Abel Installatie. “Een backoffice systeem geeft controle over het laadproces op afstand en voorkomt onnodige ritjes van installateurs.”

Abel Installatie helpt installateurs met een eigen backoffice service voor laadstations. “We willen ze zo min mogelijk belasten met zaken die op de achtergrond gebeuren. De installateur plaatst het laadstation en wij regelen de dienstverlening eromheen, zoals hosting, verbinding, monitoring en ondersteuning. Zij kunnen zich hierdoor volwaardig specialist noemen, zonder de benodigde investeringen in tijd, geld en kennis”, vertelt Becker. “De installateur vult een PDF- bestand met klantgegevens in en wij zorgen dat alles in het beheersysteem klaarstaat, alvorens het laadstation wordt geleverd. De backoffice wordt op de dag van montage middels een GSM-module en internet gekoppeld aan het laadstation.”

Slimme functionaliteiten

Robin Becker wijst iedere installateur op het belang van een backoffice, zelfs als klanten daar zelf niet om vragen. “Veel mensen denken dat een beheersysteem alleen nodig is voor het verrekenen van stroomkosten, maar er komt meer bij kijken. Je kunt het laadstation op afstand laten updaten en instellingen wijzigen. Daarnaast kan de klant rekenen op 24/7 support en worden er bij problemen direct diagnoses gesteld. Dat scheelt de installateur tijd en onnodige klantbezoeken.”

Zakelijke markt

Abel biedt backoffice abonnementen voor particuliere en zakelijke klanten. “Het begint vaak bij de mensen thuis, maar het backoffice systeem is ook zeer interessant voor de zakelijke markt, met transparante verdienmodellen. Een prijs per kWh, een starttarief of laden per minuut, alles is mogelijk. Ad hoc laden middels QR-code met directe betaling, of laadsessies starten met de AbelEV laadapp behoren tevens tot de mogelijkheden. Daarnaast verzorgen wij vestigingsstructuren, waarbij we concerns helpen laadstations van verschillende locaties zo efficiënt mogelijk onder te brengen in één systeem.”

Raymon Bladt – Verkoper / werkvoorbereider Wouda Installatietechniek

Wouda Installatietechniek levert een breed assortiment laadstations passend bij elke situatie, inclusief backoffice systeem van Abel. “Al voordat wij het laadstation installeren, is het backoffice systeem ingericht. Wij hoeven maar één digitaal formulier in te vullen en het e-mobility team regelt de rest. Ook de facturering en service verloopt via Abel. We zien voornamelijk veel particulieren die automatisch stroomkosten willen verrekenen met werkgevers, bijvoorbeeld met een elektrische leaseauto of auto van de zaak. Er verschijnen steeds meer elektrische auto’s op de markt, dus ik verwacht een toename in dit soort aanvragen de komende jaren.”

Gerelateerd nieuws


14 juni 2021
Hoe zorgt ú in 2021 voor minder stress en meer (tijd)winst?
16 oktober 2020
Abel maakt ondernemen rendabel: de feiten achter de cijfers
26 juni 2020
Lid worden: voor mooie kansen, ook in crisistijd