Terugblik op de eerste helft van 2023 door Ton Sprenger

09 juni 2023
Delen via

De eerste helft van 2023 zit er alweer bijna op, de zomervakantie komt stilletjes in zicht. Een mooi moment om kort terug te blikken op de vele positieve ontwikkelingen binnen onze coöperatie.

Totale inkoopomzet fors gegroeid

Om maar met mijn eigen domein te beginnen: de totale inkoopomzet is wederom fors gegroeid. Leden maken goed gebruik van de extra voordelen die ons kernassortiment biedt. Dat merken zij niet alleen direct aan de scherpe prijzen; aan het einde van het jaar liggen er tevens mooie bonussen in het verschiet.

Groei in nieuwe leden

Ook qua aantal nieuwe leden hebben we een fijne groei gerealiseerd. Zowel W-, E- als totaalinstallateurs weten de weg naar Abel Installatie goed te vinden. Met de komst van onze extra bedrijfsadviseur Edwin Vermeulen, die veel kennis van de installatiebranche heeft, zijn we nóg beter in staat om alle leden de vruchten te laten plukken van hun lidmaatschap.

Paul Kleijn en zijn focus op energietransitie

En aan die mooie nieuwe vruchten wordt hard gewerkt. Samen met ons team en in het bijzonder commercieel directeur Paul Kleijn, waarmee ik nu een half jaar een directieduo vorm, zijn we volop bezig met het concretiseren van onze toekomstplannen. Paul bruist al vanaf dag één van de ideeën, met een focus op de energietransitie. Dankzij veel gesprekken met leden, kernfabrikanten en groothandels wordt steeds duidelijker welke ideeën nu onze aandacht verdienen.

Nieuwe portal

Zo zijn we bezig met de herontwikkeling van onze online portal, met onder andere een KPI dashboard dat meer inzicht en grip gaat bieden. Ook gaan we aan de slag met diverse nieuwe diensten, en investeren we in de verdere professionalisering van onze processen. Ons doel daarbij: onze leden maximaal ontzorgen en significante meerwaarde bieden voor onze kernfabrikanten en -grossiers. Met speciale aandacht voor de thema’s e-mobility, financiering, monitoring, circulariteit en het vinden van vakmensen.

Kennis en netwerk staan centraal

Een ander doel is het vergroten van de betrokkenheid van leden en van onze naamsbekendheid binnen de branche. Hiertoe gaan we steeds meer gebruik maken van social media, nieuwsbrieven en slimme sponsoring en advertising, in nauwe samenwerking met de marketingafdelingen van onze partners. Om invulling te geven aan onze rol als kennis- en netwerkorganisatie, zijn we bovendien gestart met het organiseren van themabijeenkomsten. In dit magazine (en online) kunt u er uitgebreid verslagen over lezen en bekijken. Hopelijk biedt het stof tot nadenken, tijdens uw welverdiende zomervakantie.

Gerelateerd nieuws

Wil je meer nieuws lezen? Ontdek dan de gerelateerde nieuwsberichten hieronder of ga naar het overzicht van alle nieuwsberichten.

Ook lid van Abel worden en gebruik maken van de voordelen? Plan een adviesgesprek!
Test