17 oktober 2019

Abel is klaar voor de toekomst


Abel Inkoop en Abel Service waren voorheen formeel twee aparte coöperaties. Per 1 juli 2019 zijn ze samengesmolten tot één geheel. Abel Installatie bundelt haar krachten en gaat vol nieuwe energie de toekomst tegemoet. “Wij bieden integrale ondersteuning, van de leverancier tot aan de eindklant”, aldus Jaap Laureijs, mededirecteur van Abel Installatie.

Om processen te vereenvoudigen en slagvaardiger te worden, zijn Abel Inkoop en Abel Service gefuseerd. De fusie versnelt de verdere ontwikkeling van Abel als coöperatieve serviceorganisatie. “De leden vormen een belangrijk onderdeel van onze slagvaardige organisatie; ledenbelangen staan dan ook voorop. De service- en inkooptak dienen hetzelfde doel: de bedrijfsvoering van aangesloten installatiebedrijven beter laten presteren en renderen. We bieden installateurs een full-service pakket”, zegt Jaap Laureijs. “Inkoop vormt de basis, daar starten de meeste leden mee. Daarnaast wijzen we de installateur op overige diensten, zoals marketingondersteuning en instapklare huur- en onderhoudsconcepten. Ook houden we actualiteiten en nieuwe kansen voor de installatiebranche scherp in de gaten.”

Tijd is geld

De komende tijd richt Abel haar pijlen vooral op tijdwinst. “Tijd winnen en geld besparen, daar zijn installateurs naar op zoek. We zijn bezig met procesautomatisering, zoals digitaal bestellen en factureren. Daarnaast optimaliseren we continu ons servicepakket. Zo selecteren we nieuwe leveranciers passend bij de energietransitie en zetten we in op duurzame energie door middel van advies, trainingen en kennissessies.”

Inmiddels sloten 275 installateurs zich aan bij Abel. Wilt u ook lid worden?
Jaap en Ton brengen graag vrijblijvend in kaart op welke vlakken u in 2020 winst kunt behalen. Neem contact op via 013-5810736.

Ton Sprenger – Mededirecteur Abel Installatie

Dankzij intensieve samenwerking met leveranciers biedt Abel Installatie totaaloplossingen en –concepten aan. “We onderhandelen twee keer per jaar met grossiers, zijn
continu bezig met het realiseren van prijsverbeteringen en polsen gedurende het jaar in hoeverre leden nog de juiste voorkeursleveranciers hebben op het gebied van prijzen en nieuwe ontwikkelingen. Het merendeel van de installateurs geeft aan dat zij leveranciersbezoeken alleen nog op prijs stellen, wanneer het toegevoegde waarde voor hen heeft. Het grootste gedeelte is al centraal door Abel Installatie afgedekt.”

Factureringsproces

Een ander groot voordeel voor de ondernemer is het volledig uit handen nemen van het factureringsproces. “Het bestel (ICM)- en factureringsproces (ICF) is dermate geautomatiseerd dat er nauwelijks handwerk aan te pas komt. Onze leden besparen daardoor veel tijd en geld. Leveranciersbonussen worden 100 procent uitgekeerd en 1-op-1 doorgegeven aan de installateurs, afhankelijk van het inkoopvolume.”

Gerelateerd nieuws


8 maart 2024
In 3 stappen op weg naar volledig elektrische wagenparken
8 maart 2024
Abel maakt ondernemen rendabel
13 oktober 2023
2030 aan de horizon