26 juni 2020

Lid worden: voor mooie kansen, ook in crisistijd


Iedere crisis biedt kansen, zo wordt alom geroepen. Echter: kansen grijpen kost tijd. En juist tijd is voor veel installatiebedrijven een grote beperkende factor. Daarom zullen we zo kort mogelijk samenvatten hoe Abel Installatie uw bedrijf sterker kan maken. Zowel in deze onwerkelijke periode, als in de toekomst.

Santino Scherpenborg, Accountmanager Abel Installatie

Leden van Abel beschikken over een centrale backoffice, met toegewijde specialisten die hen op vele fronten ontzorgen. “Denk daarbij aan het maken van centrale prijsafspraken met alle A-merken en grossiers. Hierdoor profiteert de installateur van maximale kortingen en bonussen, zonder dat het hem tijd of moeite kost”, vertelt Santino. “Daarnaast digitaliseren we bestel- en factureringsprocessen, om de installateur van een volledig geautomatiseerde administratie te voorzien, met slechts één verzamelfactuur per week.”

“We verzorgen en onderhouden ook de abonnementssystemen voor de onderhoudscontracten. Hetzelfde geldt voor de online zichtbaarheid van de installateur. Mede dankzij de actieve marktbewerking met ons online platform Abel&co behalen we directe leads van bedrijven en consumenten die op zoek zijn naar een lokale specialist. Om de kennis en kunde van onze leden up-to-date te houden, zetten we continu in op de ontwikkeling van verkoopconcepten, inclusief trainingen op het gebied van duurzaamheid en energiebesparing.”

Aan welke criteria moeten installatiebedrijven voldoen?

  • Erkende W-installateurs,E-installateurs en totaalinstsallateurs
  • Minimaal €150K inkoopvolume

Hoe wordt u lid van Abel?

Bij Abel hanteren we een persoonlijke aanpak. De opstartfase is intensief, waarbij we alles stap voor stap doornemen en u ondersteunen tijdens de implementatie van de diensten. Zodra u vertrouwd raakt met onze processen, verdwijnen we steeds meer op de achtergrond.

  1. In een persoonlijk kennismakingsgesprek zet Santino de voordelen van het Abel lidmaatschap uiteen.

  2. Past de manier van samenwerken bij uw installatiebedrijf? Dan verzorgt Abel een inkoopanalyse.

  3. Het rapport neemt Santino persoonlijk met u door. Wat zijn momenteel uw eigen kosten en wat betaalt u als u inkoopt via Abel? Daarnaast onderbouwen we de besparing die op kan lopen tot 15 procent.

  4. Wilt u samenwerken? Dan helpen we u met de inrichting van de diensten, waarbij het inkoopproces de basis vormt.

  5. Desgewenst ondersteunen we met overige diensten, zoals instapklare huur- en onderhoudsconcepten, digitale facturering, reclame en online marketing.

Interesse in een vrijblijvend kennismakingsgesprek?

We brengen graag in kaart op welke vlakken u winst kunt behalen. Neem contact op via 06-22941740 of santino@abelinstallatie.nl. 

Gerelateerd nieuws


19 juni 2020
E-mobility in opmars
12 juni 2020
“De branche komt niet ineens tot stilstand”
24 maart 2020
Corona maatregelen Abel Installatie